tanpa permit


kata jari aku yang aku buat untuk diri aku .

maaf .
maaf.
maaf.

maaf rakan maaf kawan maaf sahabat

aku pergi sendiri tanpa sesiapa menemani . tak perlukan air mata di mata sebab semua khilaf aku,
hati aku sendiri kata pergi , bukan sebab aku sudah berjaya tapi aku rasa cukup sudah hati terluka.

maaf andai lidah lembut tak bertulang aku banyak mencantas perasaan kau,
maaf andai tingkah gerak gaya aku banyak memalingkan muka kau,

mungkin itu kata kau, tapi pada hakikat ... tak ape biar aku memendam rasa

mungkin bukan aku jika menulis gaya ini

sebab aku sudah capek dengan diri aku yang dulu . biar tuhan tahu aku yang mana satu.

gelak tawa kita aku tetap rasa aku masih rasa

aku masih simpan mungkin x kan hilang.

biar masa berlalu membawa segala kenangan yang pahit bagi kau tapi manis bagi aku

cukuplah kawan untuk kau kata bertikam lidah di belakang.
cukuplah.
aku sedar aku memang manusia yang dilahir untuk bersendiri yang tidak punya hak untuk sedikit
 merasa erti kawan  kerna diri ini yang tidak menjaga

seperti aku biasa bicara kan kita tiada hak untuk menghakimi seseorang
kerna bukan kita jaga makan minum dia

begitulah aku, aku tak boleh kata kamu jahat sedangkan aku masih tertimbus akan dosa
dosa yang mana mungkin sedar yang mana mungkin sengaja

ada detiknya aku rasa kesian diri aku , tapi aku masih dalam sedar siapa aku untuk semua itu kerna kau
lagi berhak kau lagi ada hak untuk sakiti aku.

jangan salahkan aku andai suatu hari aku lupa akan semua kenangan
kenangan dimana kau masih pura pura paksa bibir untuk senyum pada diri aku
tidak apa sayang,
sebab aku mula rasa x perlu hidup aku diserikan dengan patung boneka seperti kau

salam enslaved

No comments:

Post a Comment