pegang babi

hembus angin sampai rambut aku (aku sebagai iman) berolak alik konon comel, aku duduk lagi sambil kepala pandang langit , terdetik -LANGIT NI BILA NAK PENHUJUNG- aku tahu soalan paling sincan , bukan tu aku ak nak fikir . aku nak fikir apa salah aku sampai research aku ditolak mentah . sedikit masak pun tidak, prof kata -KALAU INI KAMU BAGI SAYA, BAIK SAYA BACA BUKU ARNAB DAN KURA KURA- 

ouh prof, bukan aku cakap pasal kura kura ataupun penyu  menangis kat research . aku pandang atas lagi , langit tu tinggi, yes tinggi tapi aku tahu ada lagi yang tinggi dar langit tu, ouh ok abaikan

aku jalan , sepak batu, sakit! aku jalan nampak anjing , ouh najis. lari anak. aku jalan nampak kedai, dalam kedai, meja hujung , awek dan balak entah apa kempen jimat kongsi air satu cawan dua straw . aku masih acah sangka baik, ekonomi merundum, so kene jimat. sampai macamtu. 

sebelah kedai makan, ada mutu sami (nama random) jual surat khabar berbilang bangsa . aku toleh . ouh ye lah ekonomi merundum, so x mampu beli surat khabar, maka toleh sekejap baca sambil lalu pastu letak balik. jangan salah anggap aku baca muka depan je. mutu sami senyum senyum kat aku. aku x pikir tu petanda gay . aku angkat tangan -SENYUM- 

aku jalan lagi. korang x nak tanya ke -NAPE AKU TAK NAIK KERETA?- lantak aku lah nak naik apa sekalipun. ouh tak sebenarnya kereta aku eh bukan kereta aku , kereta dia (zarif// arep) . dia punya kereta so biar dia weekend dia nak berjoli dengan anak dara mana . yes aku masih biarkan .

-TANG!!- bunyi kunci mangga berlaga dengan pagar. tu tanda aku dah sampai rumah, dsebabkan bunyi mangga tadi maka tolonglah paham aku cuma rumah teres, x de pak guard nak bukak kan sambil kata  -SELAMAT PULANG TUAN- 

aku pergi dapur, capai maggie kari laksa chef, ambik periuk tadahh air letak atas dapur , masuk segala benda yg disediakan dalam plastik maggie. siap! hangkut depan tv. mata x dinafi memang pandang tv tapi otak aku pikir, research pasal apa nak kene buat ? tetiba teringat surat khabar mutu sami, berita di kuala lipis - LEMAN AF PEGANG BABI- aduh kok tajuknya drastik banget . 

kecoh setengah page akhbar pasal leman AF . konon peminat kecewa, konon haram , konon dan konon lagi konon, . aku gelak seorang, yelah arep kan keluar x kan nak gelak dengan dia pulak. -BODOH- pasal babi tu nak jatuh hukum macam macam padahal time mak suruh mengaji lari makan cendol.

bunyi kereta. sah arep. arep masuk rumah buat muka kenyang, x tahu kenyang apa. arep tukar channel yang ada seorang gadis atau andartu ntah ku tak peduli sambil ulas berita. tetibe keluar berita -LEMAN AF PEGANG BABI- 

aku tahan gelak sebab aku dah gelak petang tadi. arep ni lelaki tapi aku tak paham dia punya minat kat leman af sampai sanggup hafal lagu dia yang pada aku bawa tidur je. boring. aku agak, arep mesti kata -bende seyhh leman ni, x de bende lain ke nak pegang , babi pulak dia pegang-

aku tarik nafas, pastu cakap -BAGUSLAH DIA PEGANG BABI DARI DIA PEGANG PEREMPUAN YANG TAK HALAL- -MASALAH BABI TU NAJIS MUGHOLAZOH- -NAJIS APA PUN KALAU SAMAK BALIK BUKAN DOSA PUN- -DAH  TU APA MAKSUD KAU?- 

-NI AKU NAK KATA, PEGANG PEREMPUAN ATAU LAKI YANG BUKAN MUHRIM KAU SAMAK SEPULUH JUTA SEKALI PUN DOSA KAU BELUM TENTU HILANG, PEGANG BABI MANA HARAM, DAH PEGANG SAMAK LAH, -

-KAU ACAH ISLAMIC APA PASAL- 

-BUKAN ACAH REP, AKU RASA BETULLAH APA AKU KATA, KITA SIBUK SALAHKAN BABI , PADAHAL SALAH KITA MESRA MESRA DUA DUAAN DENGAN LAKI ATAU PEREMPUAN YANG TAK MUHRIM X DE SAPE PULAK NAK SALAHKAN DIRI-

arep diam terkesima. entah!

-REP, PEGANG LAKI ATAU POMPUAN YANG BUKAN MAHRAM REP BALASAN DIA PEGANG BESI PANAS DI NERAKA REP, AKU TADI TERPEGANG PERIUK MAGGIE PUN PANAS GILA, NI KAT PULAK NERAKA WEYH-

tetiba blackout. mungkin blackout tu tanda sampai sini je penceritaan aku dan arep.

------------------------------------------------------------------------------------------

minta maaf kalau typo, tanda huruf besar huruf kecil, noktah yang bersepah . aku x pandai . 

salam enslaved  :)



No comments:

Post a Comment