paling


(kalau paham, bagus. kalau tak paham bagus, sebab biar aku sorang yang tahu)

lupa takat mana aku berpijak, cuma aku cuba kondak hati agar "ouhh plisss kau jangan hanyut lagi" . cerita sama aku, manusia mana hati nya batu? cerita sama aku manusia mana hati nya kaku? cerita lagi sampai tumbuh ulser di mulut,manusia mana hatinya boleh dicarca padu, boleh cerita?

aku pesan sekali lagi, aku manusia sama macam mana manusia yang ada kat dunia ni, yang memenuhi 30% bulatnya bumi ((maksud aku sfera)). manusia ada hati. bukan cerita pasal hati cuma cerita apa yang hati rasa, hati yang "kalau sakit , who cares?"

dunia kian tamak, tamak dengan manusia yang selalu jaga hati ini, sampai berdikari jaga hati sendiri. akal kata "tabah wahai hati, kau sedang diduga" , tapi hati sendiri bertanya , kenapa asyik aku yang sibuk jaga permasalahan dunia orang sedang aku dunia aku hidup aku siapa jaga?.

jenguh dengan lagak sendiri, letih dengan butakan mata, sebab satunya aku mahu sangat jaga hati aku sendiri, sampai tiba masyarakat andai sendiri sebelum bertanya, dunia kian maju tapi masalah dari dulu kita cuma pandai buat ciretera tanpa tahu siapa pelakon siapa pengarah siapa aku.

apa dunia masih ada ruang untuk siapa siapa yang suka 'paling' . tebu ddepan tapi hempedu di belakang. sekali lagi dunia mengeluh . apa nasib. buta aku cuma mainan. manusia maju kata "gua malas amik port, asal hidup gua bahagia" . bila celik, kau buta, bila pejam kau nampak segala. sakit . cuma sakit pun dah malas nak hinggap .

siapa caci depan, satu piala aku hadiahkan paling tidak dia bukan spisis spisis tebu ciplak . biar dunia namapak kita jahat, asal kita jujur , bukan untuk bukak aib tapi nasihat hati jangan menipu lagi . 

No comments:

Post a Comment