lalang



mulanya semua indah belaka,
indah gula dari rasanya
manis kau hidang sampai mengorak bibir ke telinga
hari hari .

selang seli sulam manik dengan prejudis seangkatan
semua lagak hakim, eh aku lah yang betul
semua lagak legend, eh aku dulu pernah
kaki yang menapak tangan yang berurat ini diam
di neutron neutron kepala otak mula menari bersambung
keluar satu keluarga ayat
: eh yang kene ni aku ke kau?

laka laka
hati batu ini masih batu terus kaku 
sepuluh bunga pesanan kau beri, belum setangkai aku dengar
apa aku rasa aku rasa seronok
aku suka lantak aku
konon itu perinsip cengkap erat sampai mati
konon

((tarik cerita manis gula tadi))
manis manis gula , bukan gula yang rawat sakit
tersembul sendiri dari apa permainan kepala
aku pikir deja vu
rupanya masih bodoh x sedar lagi, hei aku malu

jangan cerita batu loncatan
cerita menarik tapi satu pun tiada madu yang lain semua sampah
hati mula langkah ke cermin lagi
pandang dalam dalam sampai sedar
ada lagi manusia yang lagi bodoh dari aku?
atau aku paling bodoh di dunia.

tepuk bahu aku dari belakang
"bukan kau, tapi mereka yang memperbodoh itu bodoh"

bila rasa pagar kau bina yang jaga kau
tapi pagar itu sangkar lalang bagi kau semak
tapi bagi kau oksgen
ok masih tengah tengah

kau mula bahagia dengan hidup hidup lalang
tapi kau salah sejuta kali
lalang tu bawak kau penyakit
lalang tu simpan segala permasalahan

terima kasih lalang .

No comments:

Post a Comment