layang layang


kau aku masih sama menjadi layang layag
layang layang takdir yang bergantung sepenuh pada tali
hilang tali hilang kawalan hilang semua

layang bisa terbang tanpa angin?
angin itu semangat kasi layang layang terbang
kesian layag layang
hilang angin hilang tali hilang hidup
mati

kalau kau dan aku layang layang
kau masih buta
kau x nampak ke hidup kita bergantungan
kita masih bergantung
bergantung bukan atas dasar kerja kerja kontrak
tapi bergantung di atas janji khalifah di pintu masuk bumi
yang dulu hanya punya langsir tangisan

itulah layang layang
hanya bergantung
kau hilang tempat mana mahu gantung semula jadi kau pergi
pergi hilang identiti

marah?
sudahlah weyh
kau aku masih sama
kalau layang layang kau tinggi itu nasib
ntah nasib angin atau nasib tali
aku cuma layang layang yang bisa terbang sejengkal dari akal
sedihlah jugak
mungin sebab layang layang ku berat dengan ekor yang mengheret
atau kanan kiri ku masih tak seimbang
salah pencatat?
gila. salah kitalah !

kau jangan angkuh tolong.
aku tidak bisa sekat bayu
tapi aku bisa kasi dua itu tali yang puncanya satu
hmmmm

masih bingung. begini . kau pandang diri, pandang atas pandang hati
kau rasa siapa yang bisa mati dan hidupkan kita?
macam layang layang kan kita?

cuma akhir nota kaki
jika atas atau bawah ingat !  ada yang bisa putuskan tali

secoret huduh dari aku salam enslaved :)

No comments:

Post a Comment