lidah


bicara pada seluruh umat
diskusi semua cela aku
kau malaikat tak putus buat baik
itu kau kan?
aku ni pengemis syahdu hodoh
belum bertukar detik sudah mula silap baru

kau ada lidah
guna lah
cerita semua
perli sampai kau puas
dapat tahu mana satu
sakit hati mana satu pengkhianat sejati

teruskan langkah acah kau
tunjuk pada gelombang dunia
kau malaikat
tunjuk
pada sebalik dasar
biar aku simpan rapi apa kau laku
semua jenis buruk cacat
aku hadam sendiri
aku bukan malaikat yang boleh tarik nyawa kau bila


mana baik aku
kau cantas lah
pantul pada sahsiah kau
biar semua polemik positif
merembes ke kau
aku masih mereput mencari identiti

perli tu kan makanan kau
makan lah selagi perut mana rasa tahan
tahan hadam semua cerca kau
kau kan malaikat
lupa ke?
kau malaikat
aku ni pengems syahdu yang hodoh

ku sentiasa betul
aku tak pernah betul
atau sentiasa salah
--pergi mati 

No comments:

Post a Comment